poniedziałek, 19 grudnia 2016

Jak Gmina 11 070 zł straciła

W ubiegłym roku Gmina Przedbórz straciła 11 070 zł dotacji przyznanej przez Zarząd Województwa Łódzkiego, na zadanie realizowane w naszej gminie, pod nazwą "Przebudowa drogi dojazdowej do pól w miejscowości Miejskie Pola". Jak do tego doszło? Przestawiam to Państwu w treści skargi, jaką w dniu dzisiejszym złożyłem do Rady Miejskiej.

" Ja niżej podpisany, wnoszę skargę na Burmistrza Miasta Przedbórz. Skarga dotyczy niegospodarności polegającej na utracie kwoty 11 070 złotych dofinansowania z przeznaczeniem na zadanie pn. „Przebudowa drogi dojazdowej do pól w miejscowości Miejskie Pola”. 
Utrata w/w środków finansowych nastąpiła w świetle następujących okoliczności, za które winę ponoszą Burmistrz Miasta Przedborza Pan Miłosz Naczyński, oraz pracownik Referatu IRŚ UM w Przedborzu Pani Aleksandra Bartecka: 
1. Pismem RŚI.7152.2.86.2015 JS z dnia 10 czerwca 2015 roku Burmistrz Miasta Przedbórz (data wpływu do UM w Przedborzu 15 czerwca 2015 roku), został poinformowany przez Zarząd Województwa Łódzkiego, że Gminie Przedbórz przyznano 11 070 zł dotacji na w/w zadanie. W piśmie tym poinformowano Burmistrza również o tym, że umowę na jej otrzymanie ma podpisać do dnia 31 lipca 2015 roku, i że dokumenty dotyczące rozliczenia tego zadania mają być złożone do dnia 15 października 2015 roku, co byłoby, podstawą do przekazania Gminie Przedbórz dofinansowania.
2. Burmistrz przedmiotową umowę w Łodzi zawarł dopiero dnia 29 lipca 2015 roku (dwa dni przed upływem terminu), tj. 1,5 miesiąca od dnia informacji od ZWŁ, tracąc ten czas, co skutkowało opóźnieniem w ogłoszeniu zamówienia na realizację zadania, na które dotacja została przyznana. 
3. 10 sierpnia 2015 roku we wniosku rozpoczynającym procedurę postępowania o udzielenie zamówienia publicznego (pismo znak IRŚ. 701.3.2014.2015), na przedmiotowe zadanie, jako datę zakończenia realizacji zadania wpisano dzień 30 października 2015 roku, mimo, że Zarząd Województwa Łódzkiego pismem z 10 czerwca, informował Burmistrza Naczyńskiego, że warunkiem przekazania pieniędzy w kwocie 11 070 zł, jest spełnienie obowiązku złożenia dokumentów rozliczających tą inwestycję do dnia 15 października 2015 roku! 
4. Ogłoszenie o zamówieniu na wyłonienie wykonawcy ogłoszono dopiero 27 sierpnia 2015 roku, w którym również, jako datę zakończenia prac określono na 30 października 2015 roku. Zaznaczyć tu należy, że otwarcie złożonych ofert miało nastąpić 11 września 2015 roku. 
5. 14 października 2015 roku Burmistrz zwrócił się z prośbą do Urzędu Marszałkowskiego o przedłużenie terminu z 15 października na 30 listopada, pomimo, że termin 15 października 2015 roku, był nieprzekraczalny, co wynikało z umowy (par.4 ust.2) zawartej z Urzędem Marszałkowskim przez Burmistrza. 
Przedstawione wyżej fakty, wskazują bezwzględnie na mówiąc delikatnie nonszalanckie podejście do sprawy. Trudno też uznać za wiarygodne, tłumaczenia złożone przez Burmistrza do Urzędu Marszałkowskiego oraz w odpowiedzi udzielonej radnemu Michałowi Koskiemu, że opóźnienie wynikło z winy wyłonionego wykonawcy zadania, który nie odpowiedział we właściwym czasie, na faks informujący go o wyborze jego oferty. Trudno bowiem uznać za prawdziwe słowa Burmistrza z w/w odpowiedzi na Interpelację 6/2016, że przewidując datę 25 września 2015 roku na podpisane umowy z wykonawcą liczono na terminowe zakończenie inwestycji, czyli przed 15 października 2015 roku, skoro 10 sierpnia i 27 sierpnia 2015 roku jako termin zakończenia prac wyznaczono dzień 30 października 2015 roku. Wymaga to szczegółowego wyjaśnienia przez Burmistrza oraz Aleksandrę Bartecką. 
Jako kłamliwą należy przyjąć informację z odpowiedzi na Interpelację 6/2016, sugerującą, że odpowiedzialnym w tamtym okresie czasu za realizację tego zadania, był Pan Artur Koski, ponieważ jako inspektor do spraw dróg odpowiadał za zadnia bieżące, a za zamówienia publiczne.Osobą odpowiedzialną za zamówienia publiczne była wówczas i nadal jest Aleksandra Bartecka. To jej podpisy, oraz Burmistrza widnieją pod kluczowymi dokumentami, dotyczącymi przedmiotowego zadania. 
Jako kolejny przykład bałaganu panującego przy wykonaniu tego zadania, można podać, że w Umowie zawartej w dniu 14 października 2015 roku przez Gminę Przedbórz z Wykonawcą przedmiotowego zadania, jako datę zakończenia prac wyznaczono dzień 30 października 2015 roku, by jeszcze tego samego dnia Aneksem nr 1 do zawartej Umowy, zmienić ten termin, na 14 listopada 2015 roku."

Burmistrz Naczyński i p.o. kierownika referatu I.R.Ś Aleksandra Bartecka, czyli:

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.