wtorek, 28 czerwca 2016

Relacja radnego Michała Koskiego z ostatniej sesji Rady Miejskiej w Przedborzu

 Publikujemy dla tych z Państwa, którzy nie korzystają z portalu Facebook, relację z ostatniej sesji Rady Miejskiej, autorstwa radnego Michała Koskiego.



  Miesiąc czerwiec br. należał do bardzo intensywnych i pracowitych dla radnych Rady Miejskiej w Przedborzu. Odbyły się 4 komisje łączone i sesja absolutoryjna, podczas której wprowadzono do porządku obrad, a następnie przegłosowano uchwałę zgłoszoną przeze mnie oraz czterech innych radnych. Jest to pierwsza uchwała od wielu lat, która wpłynęła do Rady Miejskiej w Przedborzu, opracowana przez grupę radnych. Ma ona na celu skierowanie wniosku do Komisji Rewizyjnej o podjęcie przez nią kontroli działań Burmistrza Miasta Przedborza w sprawie zakupu działki 53/1 obręb Łączkowice gm. Masłowice. Ponadto podczas procedowania uchwały o nadaniu nazwy im. Tadeusza Kościuszki zabytkowemu parkowi przy ul. Trytwa w Przedborzu, nadanie tej nazwy poparłem, ale wskazałem na błędy w przeprowadzonych konsultacjach społecznych. Wcześniej uchybienia w uchwale dotyczącej przeprowadzania konsultacji społecznych Radzie Miejskiej wskazywał Wojewoda Łódzki. 

 W trakcie sesji pytałem burmistrza o aktualne sprawy dotyczące SP ZOZ przy ul. Częstochowskiej: o konkurs, który ma na celu wyłonienie nowego dyrektora placówki i zasady zatrudnienia osób, zastępujących te, które odeszły z pracy. Odnosiłem się także do tematów poruszanych w Biuletynie wydawanym przez Gminę Przedbórz: powtarzających się artykułów dotyczących potrzebnej rewitalizacji parku przy ul. Trytwa i bardzo powolnego tempa jej realizacji, a także artykułu dotyczącego składanych przeze mnie interpelacji. Podczas omawiania i podjęcia uchwały w sprawie udzielenia burmistrzowi absolutorium odczytałem pisemne uzasadnienie mojego negatywnego stanowiska, wyrażonego następnie w drodze głosowania. Nie spodobało się jednak ono burmistrzowi, który wyraził opinię w swoim stylu kierując pod moim adresem niewybredne wypowiedzi, a nawet inwektywy. 

 Radny Michał Koski
 Na sesji absolutoryjnej obecni są oprócz radnych, także sołtysi. Byli oni świadkami pouczających tyrad burmistrza kierowanych do mnie. Ja, szanując, radnych, sołtysów i inne osoby będące na sali obrad, ataki burmistrza, a następnie Wojciecha Karbownika prezesa Stowarzyszenia Przyjaciół Ziemi Przedborskiej, z którego komitetu wyborczego kandydowałem do Rady Miejskiej, odpierałem merytorycznie i z zachowaniem kultury. Zwracałem się do sołtysów z informacjami w oparciu o dokumenty, jakie otrzymałem od burmistrza i pracowników Urzędu Miejskiego w Przedborzu. Jestem w Radzie Miejskiej po to, by służyć mieszkańcom miasta i gminy Przedbórz, a burmistrz, którego zadaniem jest realizacja podjętych przez radnych uchwał, nie może się oburzać, ani mi zabronić składania wniosków i interpelacji w sprawach, które mnie niepokoją lub na które mi wskazują wyborcy. 

 Wypisywanie w Biuletynie o mnie opinii, mijających się z prawdą, nie zniechęci mnie do dalszych działań. Dlatego zapraszam wszystkich mieszkańców miasta i gminy Przedbórz do składania wniosków i zapytań. Sesję Rady Miejskiej w Przedborzu relacjonowała także NTL Radomsko, dla której udzieliłem krótkiej wypowiedzi.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.