czwartek, 1 grudnia 2016

Relacja radnego Michała Koskiego z ostatniej sesji RM w Przedborzu

XXVII sesję Rady Miejskiej w Przedborzu, która odbyła się w dniu 24 listopada 2016 roku poprzedziły posiedzenia Komisji Spraw Obywatelskich w dniu 10 listopada, komisji łączonych RM w dniu 21 listopada i Komisji Rewizyjnej w dniu 23 listopada br.

 
Podczas posiedzenia Komisji Spraw Obywatelskich omawialiśmy tematy dotyczące bieżącej sytuacji w szkole podstawowej w Górach Mokrych. Dyrektorzy placówek oświatowych każdego roku przedstawiają radzie sprawozdanie z działań jakie podejmują w jednostkach, którymi zarządzają. Wspomniałem, iż reforma oświatowa przygotowywana przez rząd Prawa i Sprawiedliwości przysłuży się tej placówce, gdyż dojdą dwa roczniki w postaci siódmych i ósmych klas, co zwiększy w niej liczbę uczniów. Nowa dyrektor SP ZOZ-u przy ul. Częstochowskiej w Przedborzu, Pani Renata Łuczyńska odpowiadała na pytania radnych, które dotyczyły obecnej sytuacji w tej jednostce. Zapewniła, że nie przewiduje zmian w strukturze zatrudnienia osób tej placówki. Dodała, że wszystkie ważne sprawy szczegółowo omówi podczas najbliższego posiedzenia Rady Społecznej SP ZOZ-u, której jestem członkiem. Przedłożyłem radnym komisji propozycję projektu regulaminu w sprawie nadawania honorowego obywatelstwa miasta Przedborza, do którego zgłosili kilka swoich uwag. Ostateczna wersja regulaminu zostanie przedłożona na kolejnej sesji.
 
Podczas posiedzenia komisji łączonych RM omawialiśmy obecną sytuację, jaka ma miejsce w przedborskim LO. Ustaliliśmy, że należy podjąć wszystkie kroki, tak by placówka miała wystarczającą liczbę chętnych osób podczas zbliżającego się naboru do szkoły.
Radni podczas posiedzenia Komisji Rewizyjnej, a później w trakcie sesji zajmowali się także wnioskami, petycjami i skargami składanymi przez mieszkańców miasta i gminy Przedbórz.
 
Podczas obrad komisji i ostatniej sesji radni podjęli kilka uchwał. Największe kontrowersje wzbudziła uchwała, której celem miało być podniesienie wskaźnika podatku od nieruchomości. Niestety dzięki głosom siedmiu radnych, przy jednym wstrzymującym i sześciu głosach przeciwnych uchwała została podjęta. Było to drugie podejście burmistrza w tej samej sprawie, jednak po wprowadzeniu małej korekty. Ja, tak jak miesiąc wcześniej, kiedy również przedłożono projekt podniesienia niektórych stawek podatkowych byłem obu propozycjom przeciwny. Oczywiście, tak jak tłumaczył burmistrz, kasa miejska potrzebuje pieniędzy na inwestycje, ale według mojej opinii pozyskiwać je można w zupełnie inny sposób, nie sięgając do kieszeni podatnika.
 
Podczas ostatniej sesji poruszyłem kilka tematów. Wspomniałem o trzech interpelacjach radnego, które w ostatnim czasie złożyłem do burmistrza zaznaczając, że na jedną z nich nie otrzymałem odpowiedzi. Zapytałem o obecnie rewitalizowany zabytkowy park im. Tadeusza Kościuszki przy ul. Trytwa w Przedborzu, pytanie dotyczyło terminu zakończenia prac przy tej inwestycji. Dowiedziałem się, że prace mogą zostać zakończone w maju 2017 roku.
 Ponowiłem wniosek do burmistrza, by spowodował jako organ prowadzący, tak by w przedborskim MDK-u było wyświetlanych jak najwięcej premierowych filmów. Przypomniałem, że obiekt został odnowiony 3 lata temu, a koszt inwestycji wyniósł około 2 mln złotych i tak kosztowna rewitalizacja powinna częściej służyć mieszkańcom i turystom. Zapytałem też dlaczego w Przedborzu nie zorganizowano Dnia Seniora, skoro w ubiegłym roku taka uroczystość miała miejsce w Miejskim Domu Kultury, a przecież niedawno obchodzono takie dni jak: Międzynarodowy Dzień Osób Starszych, Europejski Dzień Seniora czy Ogólnopolski Dzień Seniora? Dopytywałem również o plany realizacji kolejnych inwestycji na terenie miasta i gminy Przedbórz.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.