środa, 24 sierpnia 2016

Relacja radnego Michała Mordaka z XXIV Sesji Rady Miejskiej w Przedborzu

Rzeczowy i ważny dla mieszkańców ul. Majowa wpis radnego M.Mordaka. Również pochodzący z FB. Oby ten trend wpisów młodych radnych utrzymał się i zaraził pozostałych radnych:) 


Ze swojej strony tylko dodamy, że środków zewnętrznych na budowę dróg pod Majową Górą np. w roku ubiegłym nie udało się zdobyć ponieważ wnioski o dofinansowanie jakie złożyła Gmina odpadły ze względów formalnych. Czyli nie zawierały informacji które zawierać powinny.

 
Na ostatnim posiedzeniu Rady Miejskiej radni zabezpieczyli kwotę 217 tysięcy złotych na budowę ulicy Majowa w Przedborzu. Na początku sierpnia został rozstrzygnięty przetarg na tę inwestycję. Wyłoniony został wykonawca robót – „DROMOST” Spółka Jawna, J. Łaska, M. Łaska, M. Łaska – Maćkowiak, Lipie 12B, 97-500 Radomsko, który zakres robót wycenił na kwotę: 223 252,75 złotych. Inwestycja ma zostać zakończona do 15 listopada.
Pytałem pracownicę urzędu odpowiedzialną za tę inwestycję, czemu gmina zdecydowała się przeprowadzić inwestycję z środków własnych gminy. Uzyskałem informację, że droga ta nie posiada bezpośredniego połączenia z drogą wyższej kategorii, co utrudnia pozyskanie na nią środków zewnętrznych. Podczas naboru wniosków na dotacje zewnętrzne, który będzie odbywał się we wrześniu, Gmina Przedbórz złoży dwa wnioski: jeden na remont ulicy Korycińskiej, a drugi na wspólną inwestycję na ulicach Lipowa oraz Majowa Góra. Myślę, że teraz budowa dróg na tym osiedlu ruszy pełną parą. 
Na ostatnim posiedzeniu był również głosowany projekt uchwały, którego byłem inicjatorem, a podpisało się pod nią również czworo innych radnych. Uchwała ta dotyczyła ustalenia wysokości diety przewodniczącego rady sołeckiej czyli sołtysa. Nasza propozycja była taka, żeby wyrazić ją w konkretnej kwocie, czyli aktualnie 110 złotych. Taka zmiana spowodowałaby uniezależnienie diety sołtysa od diety radnego. W zeszłym roku padła propozycja podwyżki diety wypłacanej sołtysom. Obowiązująca uchwała uzależnia ją od diety radnego, co wywołało pretekst do podwyżki uposażenia miejskich rajców. Zaistniała sytuacja spowodowała negatywny oddźwięk wśród mieszkańców. Przygotowany przeze mnie projekt uchwały miał zapobiec takim sytuacjom. Niestety uchwała „nie przeszła”. Przeciwko niej zagłosowali radni z obozu burmistrza, którzy przestraszyli się możliwości swobodniejszego obniżania ich uposażenia. Dziękuję radnym: Alicja Ocimek, Świerczyńskiej, Chudemu i Michał Koski za poparcie zaproponowanych przeze mnie zmian.
Podczas wolnych wniosków zadałem jedno pytanie oraz złożyłem jeden wniosek formalny. Moje pytanie dotyczyło postępu w sprawie, o którą wnioskowałem niedawno. Pytałem o kwestię nadania honorowego obywatelstwa naszego miasta Pani Kozakiewicz-Misiak, córce byłego burmistrza Przedborza, którego pamiętnik został niedawno wydany przez Towarzystwo Miłośników Przedborza. Burmistrza nie było na Sali, a Przewodniczący stwierdził, że nie wie o co chodzi. Postanowiłem, że złożę w tej sprawie wniosek formalny w wersji na piśmie, żeby nie było niedomówień w tej sprawie. Wnioskowałem również, aby wyniki głosowań podczas obrad były zapisywane wraz z listą imienną w protokołach z posiedzeń. Przewodniczący bez entuzjazmu stwierdził, że tą sprawą zajmie się komisja.

Michał Mordak - radny Rady Miejskiej w Przedborzu

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.